Ny ombudsman på plats!

Måndag 1 mars 2021

– Nu är allt klart och påskrivet! Liberalerna Norrbotten har anställt en valombudsman och det är Thomas Olofsson som från och med idag har börjat jobba hos oss, säger Hendrik Andersson.

– Som ordförande är jag mycket glad att Thomas så snabbt kan börja sin anställning. Han har en gedigen erfarenhet av partiet, både som tidigare länsordförande, gruppledare för Liberalerna Luleå, men också som valombudsman i valen 2002 och 2006.

– Thomas erfarenhet kommer väl till pass nu när vi närmar oss valet och går in i en ny politiskt mycket intressant period. Förutom den liberala kampen i varje kommun, för att lyfta våra frågor och göra världen och Sverige till en bättre plats, så handlar det om att återerövra Region Norrbotten. Dagligen ser man att Liberalerna hade gjort skillnad i regionfullmäktige och i regionledningen, avslutar Hendrik Andersson i en kommentar.

-Tack för att jag får chansen att jobba för Liberalerna Norrbotten, det känns fantastiskt kul och stimulerande att åter vara tillbaka. Vi står inför tuffa utmaningar men också stora möjligheter, vi slår ur underläge och egentligen kan det bara gå bättre. Men för att det ska ske är det viktigt att vi nu jobbar tillsammans för att stärka vårat Liberala parti både kommunalt, regionalt och nationellt.

I min roll vill jag bidra som bollplank, skapa motivation och entusiasm runt om i hela länet. Med den nya tekniken så vill jag skapa nya mötesplatser så att fler känner sig delaktiga. Men jag hoppas även vi snart kan träffas fysiskt och att vi även då kanske arbetar på nya smarta sätt, säger Thomas Olofsson.